Vse prevečkrat se pozablja na oblikovno podobo, enostavnost navigacije, vsebino, uporabnost, interaktivnost, vzdrževanje in na marketinški vidik. Spletne strani naj bi bile uporabne, dostopne in optimizirane za uporabnike.
Z grafično podobo vzpostavimo prvi stik z uporabnikom, ki obišče spletno stran. Oblikovna podoba je skupek številnih elementov in dejavnikov, med katere sodijo: barve, ozadje, grafični elementi, tipografija, velikost pisave, všečnost, pregledna postavitev strani… Dobro narejena podoba ustvari harmonijo barv, slik in vsebine.
Grafična podoba mora biti dosledna iz več vidikov:
- s celotno podobo podjetja ali organizacije,
- z namenom spletne strani,
- s ciljno skupino uporabnikov.

Predvsem ne sme biti preveč zapletena, saj se take strani nalagajo dlje časa, uporabniki pa postanejo nestrpni. Dober vizualni vtis je priložnost za ustvarjanje kredibilnosti spletne strani.
Privlačen izgled strani delno izključuje preprostost uporabe, saj recimo slike, animacije, 3D grafika, močno povečuje čas nalaganja strani. Slike morajo zato biti prilagojene za splet, razen v primeru, ko se zaradi same namembnosti spletne strani pričakuje kvalitetno slikovno gradivo (virtualni muzeji, galerije, ipd. ).
Strani morajo biti oblikovno sorodne, da se uporabniki ne zmedejo pri brskanju po straneh. Stvari, ki so bolj pomembne, naj bodo na prikazane bolj opazno od manj pomembnih stvari. Stvari, ki so logično povezane, naj bodo povezane tudi vizualno, saj s tem jasno izpostavimo, katera stvar je del česa. Zgodba, ki je najbolj pomembna, ima največji naslov, najširši stolpec in je postavljena na najbolj izpostavljen prostor na strani. Če pa stran nima jasne vizualne hierarhije, lahko vse zgodbe postanejo enako pomembne oziroma nepomembne.
S tem zmanjšamo možnost hitrega pregledovanja vsebine oziroma upočasnimo uporabnikovo zmožnost pridobivanja informacij. S tem ko mu otežujemo delo, ga lahko izgubimo.
Sčasoma so nam prišle v navado konvencije, kot so npr. stavek, ki je ponavadi naslov, nam povzame zgodbo pod njim ali, npr., besedilo pod sliko pove, kdo ali kaj je na sliki ali, kar je napisano v zelo majhni velikosti pisave, nam pove, kdo je avtor fotografije.
Ljudje imajo radi občutek kontrole nad situacijo, v kateri se nahajajo, zato mora biti navigacija samo po sebi razumljiva in ne sme »begati« uporabnikov. Na vsako stran naj bi bila vključena možnost domov (home). Največkrat je to klik na logotip podjetja, ki vrne uporabnika na začetno iskalno pozicijo.

Navigacija bi morala odgovoriti na tri osnovna vprašanja.
- Kje se nahajam?
- Od kod prihajam?
- Kam lahko grem?
Stran mora biti strukturirana tako, da navigacijski meni vizualizira trenutno uporabnikovo pozicijo in alternativne premike v iskanju informacij.
Uporaba barv, ikonografije ter velikost in razdalja med objekti in besedilom mora biti uporabljena na takšen način, da je grafična podoba uravnotežena z namenom spletne strani in hkrati pregledna in uporabna.
Oblike imajo pomembno vlogo pri podajanju informacij brez besed. Oblike imajo posebne psihosocialne pomene, ki lahko pomagajo pri ustvarjanju logotipov, ikon ali drugih vizualnih komponent v grafični podobi. V tabeli 1 so opisani pomeni grafičnih oblik.
Tabela 1: Pomen oblik
Oblika | Pomen |
Pravokotnik, kvadrat | Predstavljata stabilnost, moč in oblast. Npr. spletne strani, ki predstavljajo kvalitetne in zanesljive izdelke pogosto uporabljajo črte, pravokotnike in kvadrate. |
Krog | Predstavlja tekoče gibanje, skupnost in ženstvenost. Npr. spletne strani z vsebino namenjeno ženski populaciji uporabljajo mehke linije, krivulje in kroge. |
Trikotnik | Predstavlja gibanje, smer ter ukrepe in jih povezujemo z moškostjo. Npr. spletne strani, ki želijo poudariti višje namene, cilje ali prepričanja pogosto uporabijo puščice, kote in trikotnike |
Tudi barve imajo različne psihosocialne pomene. Npr. rdeča barva na stop znaku pomeni opozorilo in potencialno nevarnost, hkrati rdeča barva v obliki srca pomeni ljubezen in strast. Oblikovalci morajo uporabiti pravilno kombinacijo barv in oblik za posredovanje informacij. Pri tem morajo biti pozorni na splošni pomen barv in na barvno simboliko, ki jo predstavlja v družbi (črni petek, rdeča ljubezen, zelena zavist, itd.). Tabela 2 prikazuje uporabo pomena barv.
Tabela 2: Pomen barv
Barva | Pomen |
Rdeča | Moč, energija, ljubezen, toplina, strast, jeza, nevarnost, kri |
Modra | Zaupanje, konservativnost, varnost, tehnologija , čistost, žalost, red, morje, nebo, mir, zvestoba |
Zelena | Narava, Zemlja, zdravje, sreča, ljubosumnost, obnovljivost, denar, zavist, drevje, mir |
Rumena | Optimizem, veselje, upanje, filozofija, nepoštenost, strahopetnost, izdajstvo, sonce, nevoščljivost, zlato |
Vijolična | Duhovnost, mističnost, kraljevsko, modrost, moč, preobrazba, krutost, aroganca, homoseksualnost |
Oranžna | Energija, uravnoteženost, toplina, ogenj, veselje |
Rjava | Zanesljivost, zemlja, udobje, vzdržljivost |
Siva | Razum, futurizem, eleganca, skromnost, žalost, razkroj, otožnost, deževnost |
Bela | Čistost, natančnost, nedolžnost, sterilnost, smrt, hladnost, osamljenost |
Črna | Moč, spolnost, prefinjenost, skrivnostnost, strah, nesreča, smrt, zlo, pogreb |
