Discussion – 

Pisanje vsebin, ki prodajajo

Najbolj pogosto vprašanje vsakega podjetnika oz podjetnice je: Kako naj napiše svojo ponudbo, ki bo pritegnila bralca/kupca/sledilca k nakupu? Kako pridobimo njegovo zaupanje? Kako pisati zanimive vsebine, ki si jih bodo uporabniki zapomnili.

Kratek odgovor: osebnost, ustvarjalnost in velikodušnost.

Dolg odgovor pa vam bom predstavila AIDA postopek pisanja vsebin.

V digitalni dobi so blagovne znamke svojo celotno marketinško strategijo zasnovale na modelu AIDA. AIDA pomeni

pozornost – Attention,

zanimanje – Interest,

željo – Desire in

akcijo – Action.

Aida model

Vsak izraz predstavlja fazo potrošnikove nakupovalne poti. Med temi štirimi stopnjami bo vaša vsebina v idealnem primeru pritegnila pozornost na vašo blagovno znamko, ustvarila zanimanje za vaš izdelek ali storitev, spodbudila željo po njej in spodbudila dejanja, da jo poskusite ali kupite.


1 . POZORNOST

Vpadljiv, nenavaden, vseprisoten, kreativno moteč, nepričakovan, provokativen, personaliziran – vse to so besede, ki bi jih lahko uporabili za opis pristopa tržnika v prvi fazi modela AIDA. Navsezadnje je to faza, ko je ozaveščanje bodočega kupca nadvse pomembno. Pametni tržniki, tudi znane blagovne znamke, ne domnevajo, da njihovo občinstvo že pozna njihov izdelek. Namesto tega ne bodo pustili slučaju, da bi potrošnike seznanili z njihovim izdelkom ali storitvijo.

Ne začni nagovor z suhoparnim “Pozdravljeni”, ampak takoj vzpodbudi ekstra pozornost, s tem da direktno nagovoriš svojo idealno stranko … mamica, mladi starši, najstniki, podjetniki, avanturisti …. še več izpostavi še njeno težavo s katero se bo lahko poistovetila in kako imaš ti rešitev za njo.

NAREDI:

  • uporabite neposreden in učinkovit jezik
  • prikličite čustva z dobrim tekstom
  • postavljajte vprašanja, da spodbudite odgovor

NE NAREDI:

  • uporaba nejasnih in vabljivih besede, kot sta “pomembno” ali “brezplačno!!”
  • NE UPORABLJATE VELIKE ČRKE — uporabite svoj notranji glas
  • lažna pristnost ali komplimenti
  • ne uporabljajte klišeje, kot je “Imate trenutek?”

2. INTERES

Zdaj, ko je bila pozornost ustvarjena, je ta stopnja namenjena ohranjanju zanimanja občinstva za izdelek ali storitev, o kateri so izvedeli. Za to mora dober tržnik razviti zanimanje. Tukaj izraziš empatijo in podaš svojo zgodbo, strankino zgodbo, ki bo v osebi, ki bo to brala vzbudila čustva, strinjanje in pripadnost. V tej fazi bo potrošnik prisiljen izvesti lastno raziskavo, da bi izvedel več o izdelku. Pri prodaji ta stopnja pomeni, da je bilo razvito dovolj zanimanja, da bodoči kupec pristane na sestanek s prodajnim predstavnikom.

NAREDI

  • pokažite globoko razumevanje svojega občinstva
  • predlagajte rešitev za primerljivo težavo
  • govorite njihov jezik z uporabo industrijskih izrazov

NE NAREDI

  • dolgo in nepomembno besedilo
  • ne sredotočitajte se na lastne koristi

3. ŽELJA

Ko bo vaše občinstvo zasvojeno in zainteresirano, jim povejte, kakšna je vaša ponudba. Podprite svojo predstavo s konkretnimi koristmi za njih, da svoje zanimanje spremenijo v željo. Kako jim bo to olajšalo ali izboljšalo življenje?

Če želite povečati svojo verodostojnost, pokažite primere dela, študije primerov ali pričevanja, da jih spodbudite na naslednjo stopnjo.

NAREDI

  • poudarite svojo edinstvenost
  • predstavite prednosti, osredotočene na občinstvo
  • dokažite svojo strokovnost ali verodostojnost s primeri

NE NAREDI

  • ponudba ni razvidna
  • ne zveneti preveč promocijsko

4. AKCIJA

Poziv k dejanju
Zaokrožite svojo predstavo ali vsebino z jasnim in jedrnatim CTA. Bodite neposredni glede naslednjih korakov, ki jih želite izvesti od potencialne stranke. Ali naj izpolnijo kontaktni obrazec ali odgovorijo neposredno na vašo e-pošto? Ne zamenjujte jih s kopico možnosti ali nejasnim znakom »Povejte mi, kaj mislite«.

Vse, kar lahko storite, da jim olajšate delo, bo povečalo verjetnost, da bodo ukrepali.

NAREDI

  • jasno začrtajte naslednje korake
  • zmanjšajte trenje s ponudbo dodane vrednosti

NE NAREDI

  • ne uporabite nejasen jezik o tem, kaj želite, da naredijo
  • preveč različnih CTA možnosti

Jadranka Smiljić

Jadranka Smiljić, vaša spletna asistentka. Izdelujem učinkovita, funkcionalna in uporabniku prijazna spletna mesta, ki izpolnjujejo zahteve naročnika in uporabnikom zagotavljajo pozitivno izkušnjo.

Preberite še